سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۲:۵۰

اثبات وجود ذخایر بزرگ هیدرات گازی در دریای عمان

باشگاه خبری فراساحل: معاون فناوری و امور بین‎الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: مطالعات انجام شده وجود منابع بزرگ هیدرات گازی در دریای عمان را تایید می‎کند که در صورت انتشار اطلاعات آن، مشخص می‌شود که منابع بزرگی در این منطقه جای گرفته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز امیرعباس حسینی افزود: طرح شناسایی هیدرات های گازی دریای عمان که برای مطالعه ذخایر هیدروکربوری دریای عمان انجام می‎شود، حدود 90 درصد پیشرفت دارد و هم اکنون مراحل پایانی آن در حال اجراست.


معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت درباره زمان اتمام این طرح گفت: پیش‎بینی می‎شود که تا تابستان امسال این پروژه به پایان برسد و نتایج آن با تایید شرکت ملی نفت اعلام شود. وی اضافه کرد: یک منبع بزرگ هیدرات گازی را در دریای عمان کشف کردیم که در صورت انتشار اطلاعات آن، مشخص می‌شود که منابع بزرگی در  این منطقه  قرار دارد. معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: شناسایی این منابع، ظرفیت ذخایر هیدروکربوری کشور را افزایش قابل توجه داده و جایگاه ایران را در این بخش ارتقا می‌دهد. ایران تاکنون در خلیج فارس اقدام به اکتشاف و استخراج میادین نفت و گاز کرده و فعالیتی در دریای عمان انجام نداده است. در واقع به دلیل عمق آب و ناشناخته بودن ساختارهای زمین شناختی، ایران فعالیت اکتشافی در این منطقه انجام نداده است.


طرح شناسایی هیدرات‌های گازی دریای عمان در اسفندماه سال ۸۹ از سوی مدیریت اکتشاف به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد. از جمله طرح‌های اکتشافی در دریای عمان، طرح مروارید خلیج فارس است. طرح مروارید خلیج فارس، به عنوان یکی از بزرگترین طرح پژوهشی کشور در حوزه نفت، از سوی شرکت نفت فلات قاره با هدف تولید و یکپارچه سازی اطلاعات زمین شناسی، ژئوفیزیک، پتروفیزیک و تهیه مدل سه بعدی تولید، مهاجرت و انباشت هیدروکربن با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته برای شناسایی و کشف ساختمان‌ها و مخازن بالقوه نفت و گاز، به پژوهشگاه صنعت نفت سپرده شده است.


در طرح مروارید خلیج فارس (طرح مدل سازی سیستم‌های نفتی خلیج فارس و دریای عمان) گستره ١٨٥ هزار کیلومتری از بستر دریای عمان و خلیج فارس شامل، ٨٠ ساختار زمین‌شناسی، ١٧ میدان و ٤٩٠ چاه نفت و گاز، مطالعه می‌شود با در اختیارداشتن چنین اطلاعاتی می‌توان، نواحی که دارای ریسک اکتشافی کمتر و احتمال وجود منابع هیدروکربوری در آن بیشتر است، مورد شناسایی قرار داد. در این مطالعه سعی شده با یک نگاه عمیق علمی و بین رشته‌‎ای، از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ و نرم‌افزارها برای شناسایی و کشف ذخایر جدیدی از نفت و گاز استفاده شود.



  کد خبر : 1660
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :